En deze positiviteit komt niet alleen door het zonnetje dat er al dagen voor zorgt dat we in maart en april al met 20 graden buiten op het terras kunnen zitten. Het is echt waar. De feiten op een rijtje:

Broek & Buuren zit goed op koers!

Bedrijven zien waarde van evenementen in.

  • Uit de EventMonitor blijkt dat maar liefst 96% van de bedrijven verwacht dat hun budgetten voor evenementen zullen gaan stijgen. En 36% zag de afgelopen maanden de budgetten al stijgen. Ook worden er steeds méér evenementen georganiseerd, vooral in Nederland (vs. België).
  • Het budget per persoon dat bij evenementen wordt gespendeerd, stijgt opnieuw. Op dit moment geeft 65% van de opdrachtgevers meer dan 50 euro per persoon uit.
  • Veel marketeers zien in events een belangrijk middel. Volgens WebDAM ziet 67% van de contentmarketeers eventmarketing als de meest effectieve marketingstrategie.
    En 73% van de marketeers gebruikt events om klanten te werven, zeggen ook Cvent en de Aberdeen Group.

Collega evenementenorganisatoren zijn ook positief gestemd.

  • Uit het barometeronderzoek van branchevereniging CLC Vecta bleek:
    Bij 36% van de respondenten was sprake van een omzetstijging in 2013, waarbij één op de vijf respondenten deze zelfs met meer dan 10% zag stijgen. Voor 17% bleef de omzet stabiel.
  • De verwachtingen voor 2014 zijn optimistisch: Zo verwacht 95% dat de situatie in 2014 gelijk zal blijven of zal verbeteren. Vorig jaar was dat nog maar 65%. Slechts 5% verwacht een verslechtering, ten opzichte van 35% in 2012.

We zitten in de goede regio! (Al neemt dat niet weg dat we landelijk actief zijn en blijven!)

  • Uit onderzoek van Response blijkt Utrecht de op 1 na grootste Evenementengemeente. Met maar liefst 103 evenementen in 2013 die tezamen 2.992.875 bezoekers trokken! 'Ons' Utrecht heeft alleen Rotterdam voor zich te dulden.